De unde vine oare fascinatia NOPTII?

0

decembrie 28, 2015 by Teodoru Ghiondea

De unde vine oare fascinaţia NOPŢII? Iată ce spune Maestrul (Vasile Lovinescu):

“Când omul vrea regenerarea o fiinţă nouă în el însuşi, trebuie să ajungă la NIMIC, cu toate posibilităţile lui; acel nimic este BARZAKH, SANDHYA, punctul negru intemporal şi nespaţial care cuprinde însă în el toate posibilităţile, în indistincţiune, şi ale ciclului trecut şi ale celui viitor. Atunci Dumnezeu creează o nouă creaţiune în el, care are comun cu vechea creaţiune numai cenuşa în care s-a prefăcut cea veche. Acest om nou e ca un izvor care nu seacă, ca un torent ce nu mai poate fi biruit.” - Vasile Lovinescu, Meditaţii, Simboluri, Rituri – pag.149

Omul nu poate să nu vrea regenerarea, şi asta nu dintr-o aspiraţie anume, ci pentru că nu poate fi, nu poate exista în Manifestarea universală fără “înnoirea creaţiei în fiecare clipă” – în tasawwuf: خلق جديد - KHALQ JADÎD; la asta îl “împinge”caracterul evanescent al Manifestării, al Contingentului. Ceea ce ne descrie Maestrul este o faţă a acestei înnoiri în fiecare clipă. NOAPTEA, viaţa însoţită de absenţa “aparenţei şi evidenţei”este o revenire permanentă a acestui NIMIC în temeiul şi fundamentul fiinţei umane. Asocierea Nopţii cu femeia este excepţională: fiorul Porţii, al Trecerii, al unei adieri în care PURITATEA se dezvăluie sub aspectul feminin – şi iată şi fascinaţia faţă de FEMINITATE.- Femeia este o Poartă, este o Trecere, este o “Interioritate în care exterioritatea se întrezăreşte printre fulguraţiunile sfâşierii”. “CENUŞA NOPŢII” – i se simte suavitatea şi blândeţea atingerii atunci când un sărut închide şi pecetluieşte taina unei “dualităţi care se stinge în unitate” ! – - -


0 comments »

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>